Cata hartuire sexuala vedeti aici?

Iti place pagina? Recomand-o!

Hartuire sexuala

Cand pun anunturi pentru joburi pe site-ul meu, adesea adaug si cate o poza. Fie una care sa mai coloreze putin un text sec, fie una amuzanta, sau una in care mai arat cateva lucruri pe care nu am putut sa le scriu in anunt, sau cate una care prin care vreau sa spun ceva anume numai unora, si nu tuturor. Si sigur, dupa atata amar de vreme, am invatat sa anticipez cu multa precizie ce reactii vor fi si de la cine.

Poza de mai sus e dintr-un anunt pentru un job din agricultura. Am pus anuntul tarziu in noapte, angajatii romani dormeau la ora aceea, asa ca primele admonestari au venit din America:

Is this a joke…?!? Or sexual harassment policies don’t apply in Romania anymore…?!? Sincerely yours,
Daniel L
Business, Immigration and Litigation Attorneys
North Miami Beach, FL 33181

Apoi alta, tot din State, din cate se vede:

Treaba asta se discuta acu 20 de ani in State, asa ca mi se pare amuzant cum oameni care se cred inteligenti ca GB pot fi atat de inapoiati in gandire. In nicio tara vestica n-ar fi acceptat un asemenea anunt. Un simplu Google search te-ar lamuri. Treaba e simpla si logica – daca vrei sa atragi performanta, mesajul de recrutare e cel mai bun mijloc.Oamenii care ar aplica pt o pozitie promovata astfel sunt poate fix aceia pe care ii ratezi, pentru ca nu imi imaginez nici un om competent si cu valorile acasa aplicand pentru o mizerie din asta. Argumentul cantitativ (”atrag mai multe CV-uri’) nu face dacat sa confirme ca masele reactioneaza la anunturi ieftine, in timp ce oamenii de calitate mai rar. Am citit multe postari de pe blogul asta si am vazut transformarea ta, GB, dintr-un om decent, cu capul pe umeri, intr-un cinic arogant si sexist. Pentru ca da, cand ai sa iti confrunti propriile bias-uri si ai sa iesi din aura falsei certitudini cu care te inconjuri mereu (daca se va intampla asta), ai sa-ti dai seama cat de idiot si sexist e anuntul cu poza asta. E de Daily Mail, mai rau decat Can-Can. Dar nah, daca asa merge businessu in Ro, ce sa zic, good luck perpetuating the problem!

Apoi s-au trezit si cei din Patrie:

Poate s-or bucura unii sa o primeasca, insa nu si directoare de HR. Glumiti cu astfel de poze? Roxi

Stimate domn, unul dintre motivele pentru care am dorit sa va adaug in lista pe Linkedin a fost reputatia dumneavoastra. Poza atasata anuntului de mai jos, insa, nu numai ca nu va face cinste absolut deloc, insa este si o dovada de, si imi cer scuze pentru franchete, un prost gust desavarsit, ca sa nu mai vorbesc despre sexism si altele. Sunt foarte multe probleme legate de industria de recrutare la noi, si inca mai sper sa gasesc exemple de bune practici, asa ca as aprecia daca ati lua in considerare feedbackul meu. Cu stima, Alexandru D.

Si cineva care a transmis Omenirii, pe Internet, un mesaj mobilizator de infierare publica a mea:

Alexandru Dincovici – Anthropologist (PhD), Entrepreneur, Market Researcher & Consultant ID
To all my contacts in HR (and beyond). The picture below was sent to me in an email, by an executive search company looking for a candidate. Needless to say, but if I were in HR this would be enough to cross them off my list forever. From a gender and equality perspective words can’t even begin to resume what’s wrong with this, but from a professional one this not just summarizes some of the worst things about recruiting in Romania, it also shows some deep, entrenched stereotypes prevailing in companies and, on a larger scale, society. Don’t be those guys! I won’t name them out of professional courtesy, as this should not result in name calling but in a larger, reflexive debate about business practices, stereotypes a.s.o.

Dupa ce am citit mesajele, m-am uitat din nou la poza, mi-am zis ca poate dimineata, cu mintea mai limpede, o sa o vad si eu cu alti ochi. Dar nu, mi s-a parut din nou ca e cea mai frumoasa poza din lume, o imagine arhetipala, care surprinde si reda esentele, lucrurile mari si frumoase – cel putin ale partii acesteia de lume in care am crescut si despre care am citit. Nu am vazut deloc mizeria despre care vorbeste duduia din State, dimpotriva, paiele par foarte curate, frunzele de pe jos la fel.

Cat despre sexism si hartuire sexuala, nici pana acum nu imi sunt prea clare mesajele transmise de catre comentatorii mei: omul o hartuieste pe femeia din poza, femeia pe barbat, sau poate ca eu pe cititoarele mele, sau pe cititorii barbati?, sau si pe unii, si pe ceilalti, laolalta, punand astfel de poze in anunturi?

Un misogin cinic si superficial… – ma portretizeaza alta cititoare. Poate s-or bucura unii sa o primeasca, insa nu si directoare de HR – zice Roxi.

Tare mult m-a descumpanit comentariul acesta din urma. In poemele si romanele pe care le-am citit eu cand eram elev si student, si in picturile la care ma uitam (pe atunci nu era Internet, si nici poze de dat la toata lumea), directoarele de HR surprinse in aceasta postura pareau fericite. Daca le intrebai care cred ele ca sunt cele cateva lucruri mari din viata, de care iti aduci aminte in clipele de dinaintea mortii, cele cateva momente pentru care iti spui ca a meritat sa traiesti, sunt sigur ca directoarele de HR din vremea aceea mi-ar fi descris ceva asemanator cu ce se vede in poza.

Poza din anuntul trimis pe e-mail

Poza din anuntul trimis pe e-mail

Din poza asta, in care bietul de mine vede mai degraba cateva profunzimi, decat superficialitate, eu imi inchipuiam ca directoarele de HR vor intelege ca le doresc tot ce e mai bun pe lumea asta. Dar nu, ele cred acum ca eu le vreau raul… :( Nu mai sunt in, si din lumea lor, se vede treaba… :(

Nu am mai citit poemele si romanele din ultimii ani, e drept. Si in cele cateva picturi recente pe care le-am mai vazut, directoarele de HR nu pareau prea fericite. Oare ce scrie acum in aceste poeme si romane? Care or fi complimentele pe care trebuie sa le faci unei directoare de HR si ce ar trebui sa-i doresti ca sa se bucure? Sper sa raspunda niste comentatori mai documentati si mai ancorati in realitatile momentului…

Si cateva intrebari, va rog, la care rog pe femei si pe barbati sa raspunda separat, poate se intrevede vreo concluzie…

Numai pentru femei: Cata hartuire sexuala vedeti in aceasta imagine?

View Results

Loading ... Loading ...

Numai pentru barbati: Cata hartuire sexuala vedeti in aceasta imagine?

View Results

Loading ... Loading ...

Numai pentru femei: Cine e hartuit sexual aici?

View Results

Loading ... Loading ...

Numai pentru barbati: Cine e hartuit sexual aici?

View Results

Loading ... Loading ...

Numai pentru femei: Cata mizerie vedeti in aceasta imagine?

View Results

Loading ... Loading ...

Numai pentru barbati: Cata mizerie vedeti in aceasta imagine?

View Results

Loading ... Loading ...

Numai pentru directoarele din HR: va recunoasteti in aceasta imagine?

View Results

Loading ... Loading ...

Numai pentru angajatori: Dupa cate luni credeti ca va va da in judecata (pentru ceva, nu conteaza ce) unul dintre angajatii care comenteaza pe site-ul lui GB?

View Results

Loading ... Loading ...

(poza lui yeliriley)

Save

Save

Save

Intreaba sau comenteaza         (61 comentarii)



  1. Vera - 15.11.2017 la 11:10 pm

    Recunosc ca eu nu as lua in serios un anunt de angajare care contine o astfel de poza deoarece nu imi inspira incredere. Seamana cu anunturile de pe Facebook pentru videochat. Cineva se amuza copios pe seama candidatilor.

    • George Butunoiu - 15.11.2017 la 11:22 pm

      Pai asta e si unul dintre rolurile pozei, sa mai filtreze din candidati – ceea ce inseamna ca-si face bine treaba… GB

      • Anonymous - 16.11.2017 la 6:36 am

        Am inteles de la inceput care este rolul pozei. Totusi am o curiozitate. Cine aplica la un astfel de anunt? Este adresat doar barbatilor cu un anumit tip de personalitate?

        • George Butunoiu - 18.11.2017 la 7:33 pm

          Cine se prinde despre ce e, sau despre ce ar putea fi vorba… GB

  2. TeoG - 31.10.2017 la 11:16 am

    1. O poza frumoasa cu tenta sexuala (ex: domnisoarei i se vad putin chilotii -> incitant). Poza este imaginea unui vis. Dorinta de a evada din cotidian si de a te lasa prada doar sentimentelor si pornirilor primare. Asi dori sa traiesc acest vis si cred ca sunt multi care au aceasta dorinta.
    2. Mesaj de comunicare: un barbat cu o functie inalta comunica in interes profesional cu o femeie cu alta functie inalta in aceeasi firma. La acest nivel, conform etichetei, comunicarea se face rece, distant, cu interes profesional.
    3. In aceste zile in societatea americana si apoi peste tot in lume, s-a raspandit un scandal ce are ca subiect hartuirea sexuala. Femei si barbati, victime si empatici, acuza abuzul de putere al unor masculi ce folosesc sexul ca moneda pentru avansarea profesionala a unor femei.
    4. GB prin natura lui profesionala, nu are cum sa nu stie tot ce am enuntat eu la punctele 1, 2, 3. Desi stie ca a face un mix cu cele 3 puncte poate duce la o criza de imagine, el risca, si creeaza un test. Acest test are accente virale. Reclama e gata!

    Acest articol are rolul de a arunca cioburile viralului sub covor.

    • Radu - 31.10.2017 la 12:00 pm

      Frumos scris si pertinente observatii.
      Totusi, ca om de publicitate si ca angajator care cauta oameni care sa gandeasca out of the box pt ca agentia e focusata pe o nisa destul de neconventionala, ma intreb de ce avea GB nevoie de viral creat de neconventional. El cauta un HR pt un trader de cereale. Cat de out of the box trebuie sa fie ? Tradingul de cereale in Romania e un oligopol, iti trebuie mai degraba sprijin la ambasade care sa dea de pamant cu ministrii de la care ai nevoie de niste aprobari (ca la Microsoft) decat imaginatie in business.
      Viralul mai degraba a indepartat oameni competenti, nu stiu in ce masura a atras out of the box. Plus ca sunt convins ca a indepartat clienti si candidati pentru viitor.
      Oricum, e clar ca a primit mana libera de la client sa faca dupa cum crede. Sunt curios de rezultat.

      • George Butunoiu - 31.10.2017 la 3:51 pm

        Am scris mai multe articole, si aici, pe site, si prin alte parti, ca e unul dintre instrumentele de (pre)filtrare foarte eficiente: daca cineva nu aplica la job pt ca nu-i place poza, ca nu-i place de mine, ca i se pare ca e redactat nu stiu cum anuntul etc., atunci eu ma bucur ca nu aplica, fac economie de timp si de resurse, in general. Plus ca inregistrez tot ce spune fiecare, si tin seama de ele in viitor…

        Doi: am avut doua recrutari pt ei: un HR Director, apoi, la scurt timp, inca un manager pe operatii. Poza a aparut la al doilea anunt. Interesant e ca, dupa aparitia pozei, s-a marit brusc numarul de aplicatii de la primul job (HR Director)… :)

        GB

      • George Butunoiu - 31.10.2017 la 4:07 pm

        Ca sa fiu ceva mai explicit: “oameni competenti” inseamna ca stiu meserie + ca poti lucra cu ei, nu sunt frustrati, nu te dau in judecata saptamanal pe te miri ce. Mai sus am vrut sa spun ca pe aceia care nu aplica la un job pentru ca nu le place anuntul, sau recrutorul, sau cine stie ce altceva fara legatura directa cu angajatorul si cu jobul in sine, nu-i consider buni pentru jobul in discutie, oricate cunostunte ar avea in meseria respectiva. Nu recomand niciodata clientilor mei candidati frustrati si cu probleme de logica. GB

        • Radu - 31.10.2017 la 6:35 pm

          George, inteleg ce vrei sa spui. Filtrarea e importanta, dar e important ca filtrul sa fie adaptat contextului. Am avut un candidat care s-a plans agentiei care l-a trimis la mine ca am fost lipsit de respect: el s-a prezentat in costum si cravata, eu eram in pantaloni scurti, adidasi si tricou. Daca isi facea temele (stia numele firmei) ar fi stiut ca “neconventional” e prenumele meu si al firmei. Peste tot propovaduiesc asta, toti cei din bransa care ma cauta si vor sa lucreze cu mine stiu asta: n-am costumul ca dress code, n-am program, am doar deadlineuri si cerinte legate de bun simt si logica.
          Frustrarea e o mare problema in toate firmele din Romania, e cu totul altfel decat am vazut-o in spatiul germanic si anglo-saxon, si e creatoare de niste probleme imense. Am avut mai demult angajati care aveau o problema cu faptul ca uneori ei ajungeau la 9 la birou si eu la 10; niciunul dintre ei nu m-a intrebat de ce (au aflat de la colegi mai tarziu)…ar fi aflat ca eu ma trezeam la 6 si de la 7 pana la 10 faceam turul orasului sa inspectez panotajul pe care-l aveam prin oras. Dar frustrarea a fost mare: seful doarme, noi muncim…Mi-a luat ceva timp si bani, dar am reusit sa formez o echipa care munceste si se organizeaza astfel incat nu le trebuie cartela sa intre/iasa din firma.
          Dar tot raman la convingerea ca ai fortat cu poza asta pt un astfel de job. Daca era pt un job la mine, era perfecta, astfel de oameni caut…sau daca era pt un om de vanzari super bun intr-o industrie dificila.

          • George Butunoiu - 31.10.2017 la 7:05 pm

            Ce spui tu aici (si in textele anterioare) e riguros exact in cazul in care anuntul e pus direct de catre angajator. Insa in cazul anunturilor puse de catre firma de recrutare (pentru altcineva, adica), lucrurile sunt FUNDAMENTAL diferite. Eu te asigur ca aceasta poza (si multe alte capcane care ii scot din minti pe candidati) sunt extrem de eficiente in a-i tine departe pe frustrati, pe cei care te vor da in judecata pentru discriminare sau pentru diverse altele si pe cei care iti vor face viata un calvar, in general. Si da, intr-adevar, firma nu-si poate permite sa foloseasca astfel de “filtre”, insa eu da. GB

            • Sin - 01.11.2017 la 9:07 am

              Din pacate e tara plina de frustrati care conduc societatea romaneasca si rezultatul e dezastruos. Un exemplu bun ar fii manageri americani dar nu in totalitate.

          • George Butunoiu - 31.10.2017 la 8:59 pm

            Hai sa-ti dau o explicatie alternativa, prin analogii si exemple, ca astea sunt mai intuitive si mai usor de inteles. Candidatii pe care ii “pierd” sunt ca aceia care ar spune ca nu mai vor sa cumpere o casa pentru ca nu le-a placut cum a prezentat-o agentul imobiliar. Cineva mi-a facut un comentariu, odata, cu o descriere foarte plastica: e ca si cand, in fata altarului, mireasa (sau mirele, ca sa nu se interpreteze) ar zice ca nu se mi casatoreste pentru ca nu-i place cum a oficiat popa slujba de cununie… In cazurile astea, cu probabilitate foarte mare, pare sa fie vorba sau de o lipsa temporara de inteligenta, sau de un orgoliu stupid, daca nu cumva sui una, si cealalta… GB

            • Radu - 31.10.2017 la 10:06 pm

              Ai si n-ai dreptate. In cazul casei, eu deja am vazut casa, ca agentul nu e profi nu mai e atat de important. In cazul miresei…cand am ajuns cu ea la altar stiu deja cine e…sper:)…ca popa vrea donatie pt catedrala neamului, ca aia de la restaurant vor sa ma pacaleasca cu Zarea pe post de Dom Perignon, nu prea mai conteaza…ea ramane cu mine, o stiu deja. In cazul tau nu stiu cine e “mireasa”, tu esti petitorul. Pana la urma recrutarea e la baza (ca implica mult mai mult) un act de vanzare cu toate etapele lui. Daca marketingul si vanzarile nu-si fac treaba, lucrurile pot iesi prost in cazurile in care brandul nu e unul renumit (in cazul de fata brand fara recunoastere inseamna faptul ca nu spui cine e clientul, nu poti folosi imaginea lui de “angajator de top”). In cazul de fata pot sa banuiesc cine e clientul, ca pana la urma sunt doar 3-4 traderi mari (in alte cazuri pot fi mult mai multe optiuni si e mai greu). Dar daca mie nu-mi plac doi dintre astia patru traderi si ajung la concluzia ca aia doi care-mi plac nu aveau cum sa accepte o astfel de promovare (mai ales ca traderii de commodities sunt in general foarte discreti si conservatori), s-ar putea sa nu aplic. Stiu oameni de HR foarte ok, atat profesional cat si ca oameni, care nu ar aplica la un astfel de anunt (desi recunosc ca brandul GB, ca intermediar, ar atenua impactul). Aici e faza in care tu ai dreptate: ca un om care crede in conceptul de vanzare, eu nu as risca sa-i pierd pe aia care-mi plac refuzand sa intru in teren sa joc. Dar din experienta mea, prea putini oameni de HR din corporatii au abilitati de vanzatori, sunt mai degraba contabili. Si aici nu ai dreptate: cred ti-ai asumat riscul de a pierde oameni buni.

              • Radu - 31.10.2017 la 10:13 pm

                E drept ca dupa “televizarea meciului” pe toate canalele (Facebook, LinkedIn, etc) la “ore de maxima audienta”, unii sa fii imbracat echipamentul si intrat in teren…chiar daca in min 25 :)

              • George Butunoiu - 31.10.2017 la 11:05 pm

                De aici inteleg ca daca ai vrea sa cumperi o casa, si agentul iti adauga in poza cu casa pe care ti-o arata o studenta (sau doua!) care face plaja topless pe peluza din fata (Photoshop, Corel etc. – ca asa s-a gandit agentul ca e mai frumos anuntul), tu ii spui ca nu mai vrei casa, ca nu ti-a placut marketingul lui… (GB)

                PS: nu cred ca e bun exemplul cu studentele facand plaja topless, in context. Sa zicem ca adauga in poza doi cai morti, ca s-a gandit el la nu stiu ce…

                • Radu - 31.10.2017 la 11:27 pm

                  Ne intoarcem la conceptul de context. Daca vreau sa cumpar o vila la Cannes nu ma deranjeaza deloc, dimpotriva, o marketare cu o poza cu balconul vilei dinspre plaja si doua top modele facand plaja si un Ferrari in parcarea de sub balcon. Ba chiar mi se pare o treaba facuta de un publicitar destept. Ma duc la Cannes pt lux, viata de bogatas, femei frumoase, etc. Daca vreau sa cumpar un generator pt vila aia, chiar nu inteleg rostul fetelor in poza. As prefera imaginea unui explorator intr-o statie din Antarctica: sugereaza fiabilitate si deci incredere.
                  Ma repet, dar cum spuneam: daca as face o recrutare pentru firma mea, nu as ezita sa folosesc ideea ta pt ca se muleaza perfect pe cultura firmei si nisa de piata pe care jucam si in mod cert va atrage oamenii de care am nevoie. Cu traderul, raman la ideea ca ai jucat la limita.

                • Radu - 31.10.2017 la 11:57 pm

                  Depinde cum arata caii morti :) Probabil l-as intreba daca exista in apropierea casei un centru de echitatie pt ca sunt pasionat si asta ar fi un element in plus in considerarea casei ca o optiune interesanta. Nu-mi place sa ratez oportunitati bazat pe presupuneri (poate e un abator in zona !).
                  Asa cum am spus, putini oameni de HR din corporatii au spiritul de sales in ei, pana am gasit un HRist care sa gandeasca altfel (trebuie sa vand jobul candidatului !!) decat in tipare (de ce v-am angaja ?, unde va vedeti peste 5 ani ?) am muncit ceva. Cei care ti-au raspuns sunt acei HRisti care testeaza oportunitati dincolo de zona lor de confort. Sunt putini, unii geniali si foarte buni in industrii de nisa. De ce are nevoie traderul de ei, tu si el stiti mult mai bine decat mine.

  3. Catalin Cojocaru - 30.10.2017 la 4:35 pm

    George, te felicit, inca un proces de recrutare inedit. Selectia prin abordarea imaginativa tip ” Ce vedeti in imagine ?” :) )

  4. Valentin - 30.10.2017 la 3:27 pm

    Lui G ii place sa fie altfel si sunt multe lucruri care denota asta: recrutarea prin email si linkedin, kazier-ul, seria de diverse evenimente organizate, experienta de “carciumar” de lux, organizarea de cursuri pentru “cultivarea” rapida “a copiilor celor cu bani” etc. Pe subiectul in discutie, putem dezbate o gramada, fiecare avand opinia sa, pt ca suntem diferiti, avem cultura, educatie si experiente diferite, avem grade diferite de inhibitie si un simt al umorului diferit. Parerile care conteaza aici ar fi ale directoarelor de HR: se simt confortabile sau nu cu mesajul? Tind sa cred ca majoritatea nu prea ar fi, pt ca la birou nu te duci nici pentru romantism, nici pentru senzualitate, dar sunt convins ca nu 100% vor gasi alaturarea pozei cel putin usor desueta. De altfel, pt pozitia de HR ar trebui sa poata aplica si barbati, sau poza are legatura cu familia netraditionala? (Cu care n am nimic impotriva, by the way). Faptul ca G a scos comentariul initial din fotografia in discutie ma indreptateste sa cred ca i au aparut si lui niste rezerve ulterior si nu va continua in acest fel. Oricum, nu l putem pune la stalpul infamiei ca vrea sa fie original, mai ales dk ai putin umor si il sti pe non-coneventionalul G. Apropos, dezinhibatele care au trimis cv-ul dupa anuntul respectiv ma pot cauta fara probleme, pt ca am hobby fotografia si le pot face book-uri de neuitat :) ))

  5. Sin - 30.10.2017 la 2:13 pm

    N-are nicio legatura cu hartuirea sexuala etc.,mai mult are legatura cu frustarea celor care au trimis mesajele si a lipsei neuronului care sa-i faca sa vada mai mult.

  6. Calin - 30.10.2017 la 1:48 pm

    Ca sa fie hartuire, trebuie sa lipseasca consimtamintul or in poza aia nu vad nicicum ca ar lipsi asa ceva, din contra.

    Cu postari de genul acesta GB tineteste clar un public foarte pe nisa, inteligent, e o alegere riscanta dar o face pe barba si reputatia lui.

    • P - 30.10.2017 la 2:05 pm

      Poate am inteles eu gresit, dar nu era vorba despre hartuirea sexuala din poza, ci despre faptul cu unele dintre destinatarele mesajului s-au simtit agresate/hartuite de poza in sine. Daca era Nascita di Venere a lui Boticelli poate nu se supara nimeni. GB a ales sa mearga pe sarma, cred ca de fapt face un studiu comandat de catedra de sociologie de la Pasquale Paoli.

  7. Calin - 30.10.2017 la 1:27 pm

    Ala cu PhD-ul e absolvent de SNSPA, asa ca nu ma mira imbecilitatea lui!

  8. A - 30.10.2017 la 11:23 am

    Buna ziua,
    Dupa ce ca trimiteti comunicari nesolicitate pe adresele personale de mail asociate conturilor de linkedin, fara posibilitatea de dezabonare, ceea ce este o incalcare a legislatiei in materie de prelucrare a datelor cu caracter personal, ati mai facut si publice corespondente private, ceea ce intra sub incidenta unor alte legi.
    Daca scrieti in mail dragi prieteni electronici, asta nu transforma conversatia intr-una privata sau va scapa de probleme.

    • George Butunoiu - 30.10.2017 la 12:28 pm

      Daca te uiti cu mai multa atentie, o sa vezi ca nu am facut publice identitatile celor care mi-au scris mie, personal, pe adresa mea de e-mail, ci doar pe cea care era deja publica, fiindca si-a postat-o public pe Internet, si eu am luat-o de acolo. GB

      • A - 30.10.2017 la 12:38 pm

        Observ un “tot el” care dezvaluie identitatea comentatorului intrucat le leaga. Postarea de pe Linkedin nici nu facea referire la numele de GB, nici la site (de unde pana unde “mesaj mobilizator de infierare la adresa mea”, din moment ce nu esti mentionat nicaieri) ci doar la poza si situatie, poza care nici nu apare aici asa cum a fost ea trimisa pe mail si circula pe Linkedin, cu un caption destul de explicit si care e de fapt miezul problemei.
        Si asta nu raspunde la prima situatie, spamul pe mail via Linkedin.

        • George Butunoiu - 30.10.2017 la 12:56 pm

          Uite, am pus-o si cu text, multumit acum? GB

          • A - 30.10.2017 la 1:21 pm

            Imi place cum te eschivezi de raspunsul la lucrurile serioase prin chestiuni triviale. Dar e la moda, tocmai a facut-o si Kevin Spacey.
            Partial multumit, si multumesc tot partial.

            • un domn - 30.10.2017 la 1:29 pm

              A.D a lucrat la Intact sau nu ? a fost fericit acolo sau nu ?

            • George Butunoiu - 30.10.2017 la 4:30 pm

              Linkedinul e alt subiect, iti raspund daca vei face comentariul la articolul pe care il voi scrie despre asta. Aici raspund doar la interpelarile legate de tema articolului. GB

        • George Butunoiu - 30.10.2017 la 4:13 pm

          Dai, ai dreptate cu “tot el”, nu am observat, scuze! O sa schimb acum…. :( GB

  9. magher adrian - 30.10.2017 la 10:17 am

    D-le Butunoiu,
    Deşi aveşi calităţi de selecţioner – se pot vedea chiar şi din helicopter!, din ală care zboară la 7 000 m! – noi, cei din Bucureşti suntem tare dezamăgiţi!Cum aţi putut să ne contraziceri toată mediocritatea noastră, cea care ne face să fim cine suntem – adevăraţi lideri în instituţiile în care muncim! Cum aţi putut să ne afectaţi imaginea excelentă pe care o aveam faţă de marele George Butunoiu, expertul în recrutare de resursă umană competentă? Cum aţi putut…?! Voi încerca în continuare să vă înţeleg, cel puţin de dragul articolelor scrise în trecut, deşi nu vă găsesc nici o scuză pentru sexismul şi promovarea hărţuirii sexuale în rândul oamenilor superiori!

    Cu stimă, Ego!

  10. RainMan - 30.10.2017 la 12:27 am

    “The fundamental cause of the trouble is that in the modern world the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt. Even those of the intelligent who believe that they have a nostrum are too individualistic to combine with other intelligent men from whom they differ on minor points.”

    @GB https://cdn-images-1.medium.com/max/2000/1*rxrlGwQvthgWXKjHnkhiww.jpeg (Terra, 2017)

  11. Adrian - 29.10.2017 la 8:59 pm

    Înc-o întrebare pentru angsjatori: câți angajați care v-au dat în judecată au început după aceea să urmărească blogul GB?

  12. Radu - 29.10.2017 la 5:57 pm

    @GB: daca o candidata ar veni la interviu imbracata asa, ce ai spune ?

  13. Vali - 29.10.2017 la 2:44 pm

    Cei care abereaza cu hartuirea, sunt hateri dornici de drama.

    Dar fie vorba intre noi, nici poza nu isi are rostul dat fiind contextul. Poate de aici au sarit de fund in sus toti pseudo-intelectualii cu denumiri pompoase. De parca nu fix aceleasi nevoi primare ca noi toti ceilalti ar avea si ei…

    • Radu - 29.10.2017 la 6:02 pm

      Exact asta e problema: contextul. Industria porno e una dintre cele mai mari din lume. De ce oare ? Ca nu are consumatori ? Dar una e sa vezi filmul la tine acasa si alta in cafenea sau in birou la GB pana incepe interviul.

      • George Butunoiu - 30.10.2017 la 4:32 pm

        Omule, daca asta e “industrie porno”, atunci da, eu ma declar primul si cel mai mare pervers! GB

        • Radu - 30.10.2017 la 4:47 pm

          George, cred ca te-ai ambalat rau cu anunturile astea. Sa ma tai si nu cred ca e vorba despre o recrutare si atat. Sunt convins ca te joci de-a psihologul/sociologul, astept cu interes lansarea cartii.
          Nu am zis ca poza asta e adult industry, am facut o paralela despre conceptul de context si atat. La fel de bine puteam sa fac paralela cu pijamaua: o porti in dormitor, nu la filarmonica. Poate m-am incins de la blonda…

  14. Radu Rosulescu - 29.10.2017 la 1:59 pm

    Vai. Descoperire epocala.
    Lumea gandeste in clisee (mult spus gandeste, mai degraba se ghideaza dupa clisee). Lumea e manipulata prin clisee. Cine sparge cliseele se trezeste cu capul spart.

    Inhibarea sexualitatii este un instrument puternic de oprimare. Biserica se ocupa de asta de mii de ani. Oamenii care nu sunt oprimati inseamna ca sunt liberi si fericiti. Doamne fereste! Daca sunt liberi nu mai pot fi controlati.
    Societatea ne separa inca de la gradinita pe sexe, desi constiinta sexualitatii apare aproape de pubertate. Ni se induce ideea ca barbatii ar fi de pe Marte si femeile de pe Venus (un titlu celebru), adica am fi complet diferiti. Orice fel de interactiune intre barbati si femei in afara ”familiei traditionale” este puternic descurajata. Atat barbatii cat si femeile trebuie sa se comporte in societate ca fiinte total asexuate. Cine nu se poate abtine isi atrage imediat oprobiul celorlalti (care astfel au un debuseu pentru a-si varsa frustrarile).

    • Un domn - 29.10.2017 la 2:07 pm

      Eu mi as dori re inventarea Crucii de Piatra la Bucuresti, sunt Convins ca Multe probleme vor disparea odata cu functionarea acestui Stabiliment; ma intreb daca BOR ul la acea vreme avea vreo obiectie la Crucea de Piatra, cu siguranta,nu, de ce? Pentru ca hartuirea sexuala a clericilor..era inexistenta

      • Radu - 29.10.2017 la 5:54 pm

        Ai incuraja vreo femeie din cercul tau intim sa imbratiseze aceasta “cariera” ? Sau liberalismul se opreste la usa casei tale ?

        • Un domn - 29.10.2017 la 6:19 pm

          A ingradi e un sacrilegiu, a incuraja un nehotarat aka nehotarata e manipulare; fiecare merge pe Drumul Sau din convingere, in nici o situatie ma aflu, daca tu Incurajezi pe cineva sa faca sa nufaca ceva…ai o problema

          • Radu - 29.10.2017 la 6:55 pm

            Raspunsul tau nu e nici macar rest de filosofie. Toti sunt liberali si progresisti pana la usa casei lor. Sa-l vad pe ala care zice “sigur, iubito, daca tu nu mai vrei la finance la corporatie, ci job la Crucea de piatra, e ok; sigur fata tatii, daca nu vrei la Conservator, e bine si escorta”. Hai sa lasam ipocrizia !

            • Un domn - 29.10.2017 la 7:36 pm

              Da, in mod evident nu pricepi

  15. Dragos Calin - 29.10.2017 la 1:40 pm

    Cred ca unii oameni si-au pierdut complet simtul umorului si nu au fost in viata lor intr-o ipostaza romantica! Despre ce hartuire sexuala se poate vorbi in aceasta fotografie??? Ea il tine afectuos de gat, iar el o atinge tandru pe abdomen. Daca o femeie sau un barbat nu au fost in aceasta ipostaza macar odata in viata, inseamna ca au trait degeaba! Respectivul domn care a găsit de cuvinta sa va scoata din lista de prieteni pentru aceasta poza are nevoie urgenta de consult psihiatric! Sau poate este un cyborg care nu cunoaste notiunea de sentiment, un robotel asezat in cutiuta lui de munca la vreo multinationala americana… Cei care gandesc ca el s-au dezumanizat total, sunt un pericol pentru societate!

    • Radu - 29.10.2017 la 5:44 pm

      Sunt convins ca nu ai avea o problema daca fiica ta, liiceana de exemplu, ar primi un mail cu oferta de job de hostesa, continand aceasta poza “romantica” in care doamna ne afiseaza o bucata de chilot…da, vad detalii…lucrez in advertising !

      • Un domn - 29.10.2017 la 6:20 pm

        Picoteala ta cu gust fetid de piscot expirat imi arata ca esti in camera nehotaritilor, cei din jur iti tin lumina?

        • Radu - 29.10.2017 la 6:48 pm

          Marturisesc ca nu sunt atat de inteligent si profund ca sa te inteleg.

          • Un domn - 29.10.2017 la 7:59 pm

            Nimeni e Perfect, Divinitatea Da! (Mitocania este caracteristica ta de baza)

      • Dragos Calin - 29.10.2017 la 8:00 pm

        Cu tot respectul, eu chiar am simtul umorului si al ridicolului, deci DA, as incuraj-o pe fiica-mea, care este chiar studenta, sa incerce obtinerea unui astfel de job descris in anunt, nu un job de hostesa, pentru ca nu despre asa ceva este vorba! Cred ca va uitati cam mult la detalii si din aceasta cauza este mai greu sa percepeti intregul uneori… Sincer, daca as fi angajator si as stii ca ganditi intr-un asemenea mod, nu v-as angaja niciodata!.. Nu intentionez in nici un fel sa va jignesc, Doamne fereste, va spun sincer ce gandesc! Daca o astfel de fotografie vi se pare vulgara, inseamna ca v-ati nascut cu vreo patru secole mai tarziu… Este adevarat, pe vremea Sfintei Inchizitii, pentru asa ceva erai ars pe rug!.. Din fericire, lumea a mai evoluat de atunci…

        • Radu - 29.10.2017 la 8:52 pm

          Problema e basic marketing: mesajul, mijlocul de comunicare si tinta comunicarii trebuie corelate. Daca era o reclama la Ferarri sau Chivas adresata barbatilor atunci era buna, mesajul era “esti un barbat seducator”; la fel, daca era Chanel 5 pentru femei: “esti seducatoare”. Ce are poza asta cu HR director ? Nu e o poza care emana romantism, ci senzualitate, am testat asta in sute de focus grupuri cu femei si barbati. Nu e locul detaliilor aici.
          Nu te sfatuiesc sa te faci antreprenor daca nu intelegi basic marketing, poti sa ai cel mai bun produs din lume, e degeaba. Cat despre detalii, ai dreptate: traim intr-o tara in care multi sunt specialisti in big picture (spargem lumea la strategii de tara, de firma), detaliile sunt pentru fraieri (anul viitor inauguram 150 km de autostrada; cum ? e, na, detalii !).

          • Dragos Calin - 29.10.2017 la 9:54 pm

            Poate ca dumneavoastra va pricepeti mai bine la marketing, dar eu ma pricep mai bine la psihologie… Problema dumneavoastra si a celor mai multi dintre cei care au reactionat aici negativ stiti care este? Frustrarea si iritarea la adresa recruiterilor, in general, poate chiar a lui GB, in special. Probabil ca ati suferit mult in trecut cand v-ati angajat la diferite firme, nu ati primit raspunsurile pozitive pe care le asteptati, ati ratat mai multe job-uri care v-ar fi placut, iar totul considerati ca a fost din cauza recruiterilor. De aceea si aceste reactii vehemente la ceva mai mult decat banal: o fotografie care mai sparge din monotonia unui anunt. In aceasta poza ati gasit ceva ce puteti sa criticati si dumneavoastra, nu doar sa fiti criticat. Este aici momentul sa aratati “cat de neprofesionist” este recrutorul si cat de profesionisti si bine pregatiti sunteti de fapt dumneavoastra… :)

            • Radu - 29.10.2017 la 10:52 pm

              Ca psiholog trebuia sa stiti regula de aur: nu se fac presupuneri despre subiect/pacient/obiectiv inainte de a pune intrebari. E de fapt o regula de aur nu doar in psihologie, ci in business in general (presupunerile despre client pot fi fatale in business). Presupun ca sunteti destul de tanar, altfel experienta de viata v-ar fi ajutat. Am fost o singura data la un interviu, la primul job, in anii ’90, la o multinationala, recrutat direct din facultate de catre ei, nu am batut eu la usa lor. Erau alte vremuri !! 7 ani acolo au fost superbi, nu am cautat job pt ca era epoca de aur a advertisingului (viitorul suna bine!, daca nu stiti e Connex). Apoi am intrat in antreprenoriat si acolo am ramas. Relatia cu agentiile de recrutare e din postura de client, iar aici da, stiu bine ce inseamna un recrutor care are “idei originale” pe banii si imaginea firmei mele.

              • Dragos Calin - 29.10.2017 la 11:11 pm

                Deci este asa cum am banuit…

                • Radu - 29.10.2017 la 11:23 pm

                  Esti induiosator, pe bune :) Nu ai inteles nimic, dar, asa cum spuneam, esti probabil foarte tanar si asta este un mare avantaj, te sfatuiesc calduros sa-l valorifici la maxim:ai timp sa inveti.
                  “In aceasta poza ati gasit ceva ce puteti sa criticati si dumneavoastra, nu doar sa fiti criticat. ” Eu sunt clientului recrutorului: el imi prezinta ideea si eu decid daca platesc. Daca nu imi convine, caut altul si-l platesc pe ala. Sa vezi atunci frustrare pe recrutorul cu poza romantica :) Sa vezi ce-mi aud urechile si-mi vede mailul cand spun ca mi se pare o prostie ideea lui si nu platesc un cent pe poza lui.
                  Cred ca GB si-a atins limita maxima si refuleaza, da in tot ce prinde, toti sunt prosti ca nu inteleg geniul lui.

                  • Un domn - 29.10.2017 la 11:28 pm

                    Nila, de ce s a taiat salcamul? Ca sa se mire Radu!

                    • Radu - 29.10.2017 la 11:35 pm

                      E greu la corporatie, asa-i ? Si maine e luni din nou, e sfarsit de luna si nu s-a facut targetul…

  16. LiviuP - 29.10.2017 la 1:33 pm

    Sunteti penibil de la o vreme. Benjamin Button al profesionalismului.

  17. A - 29.10.2017 la 12:53 pm

    Nici macar nu ati pastrat fotografia asa cum ati distribuit-o initial, cu mesajul: ”Senior execution supervisor (dreapta), ascultand ce spune directoarea de HR”. Nu este corect!

    In plus, un om de HR, un recruiter adevarat, este la curent cu ceea ce se intampla in piata. Cum ati avea succes in procesele de recrutare, altfel? Ma uimiti, dle Butunoiu! Sper doar sa fie o faza prin care treceti. Erati una din personalitatile din mediul HR pe care o priveam cu admiratie. Din pacate nu mai pot spune acelasi lucru si acum. Mult succes!

    • George Butunoiu - 30.10.2017 la 4:33 pm

      Am pus-o acum, am mai primit sugestii in acest sens… GB

Intrebari si comentarii


× eight = 32