Minte-ma frumos!

Iti place pagina? Recomand-o!
Domnule angajat, sunteti cel mai important capital pentru noi

Manager (dreapta) explicandu-i angajatului cat de important este pentru companie

Lista lucrurilor frumoase, pe care managerii sunt obligati sa le spuna in presa si in public, insa pe care ratiunea ii obliga sa le faca pe dos in firma lor, e lunga. Ca si in politica, de altfel, in dragoste si in multe alte locuri.

Una dintre lozincile cele mai placute urechilor si inimilor angajatilor este aceea cu oamenii care sunt cel mai important capital pentru o companie. Nu cred ca exista angajat, pana in ultimul catun din nord al tarii, care sa nu cunoasca aceasta lege a lumii afaceresti si care sa nu fie convins ca acela care o incalca este sortit pieirii economice.

Adevarat, ce manager si-ar permite vreodata sa spuna altfel? Insa treaba lor este sa faca sa nu se intample asta in organizatia pe care o conduc. Ca regula generala cu putine exceptii, cu cat aceasta depinde mai putin de angajatii ei, cu atat businessul e mai solid, mai sigur si mai predictibil, deci mai eficient pe termen lung.

A fost o lectie pe care a trebuit sa o invat chiar in primele saptamani in noua mea meserie de recrutor, acum un sfert de secol. Atunci a venit la mine un suedez de la una dintre cele mai unoscute corporatii din lume, voia sa-i gasesc un inginer care sa mearga pe la diverse fabrici din tara si sa faca anumite lucruri.

Sigur ca da – zic eu, plin de entuziasm -, o sa caut si o sa incerc sa ma asigur ca sunt cei mai buni profesionisti din domeniul lor (chimisti cautam) si, evident, cei mai inteligenti, cei mai straluciti… Da, sigur – zice el -, sa fie ingineri foarte buni, insa nu e nevoie sa fie cei mai inteligenti si straluciti.

In prima clipa am crezut ca glumeste, era sa o dau si eu pe gluma, ca sa intretin atmosfera. Insa nu glumea! Mi-a explicat, cu vorbe clare si putine, ca un om mai inteligent si cu mai multa personalitate decat este necesar consuma mai mult decat produce, ca la un produs de care nu ai nevoie poate sa ajunga sa te coste prea mult efortul de stocare si de intretinere. Compania noastra are proceduri foarte bune, clare si detaliate, zice el, au fost facute de oameni inteligenti. O inteligenta in plus nu cred ca ne-ar folosi acum, fata de costurile gestionarii ei. Ne trebuie oameni normali, ordonati, disciplinati si onesti, care sa respecte intocmai procedurile fara sa trebuiasca sa-i controlam prea des, chiar si atunci cand este evident pentru toata lumea ca acele proceduri ar putea sa fie inca imbunatatite. Si, daca nu e ceea ce ne trebuie, daca pleaca sau daca i se intampla ceva, sa il putem inlocui rapid, ca sa nu depindem de el. Dar, desigur, nu trebuie sa le spui asta candidatilor…

Si o scurta intrebare…

Cat de important sunteti pentru institutia in care lucrati?

View Results

Loading ... Loading ...
(poza lui bramster de pe www.deviantart.com)
 
 

Intreaba sau comenteaza         (43 comentarii)



  1. Cristina - 31.01.2017 la 4:34 pm

    Atunci cand tu(ca firma)cauti doar niste executanti,sa nu te mire faptul ca intr-un moment de cumpana nu te poti baza pe ei,pe ideile lor,pe implicarea lor.
    Cand ai de fapt un “executant” nu “executive” nu stiu cine pe cine minte frumos…dar cu siguranta frustari vor fi din ambele parti…

  2. Anonymous - 23.01.2017 la 12:28 am

    Intr-o companie cu proceduri clare se cere productivitate, se lucreaza sub stresul termenelor scurte, al timpului insuficient. E nevoie de o inteligenta minima dar de multa disciplina si onestitate. ‘Ínteligentii’chestioneaza , despica firul in zece, vin cu solutii care nu li se cer, pot sa fie contraproductivi,.

  3. Transmisiune in direct, reportaje live din Berceni, politica de Pantelimon :) - 29.12.2016 la 5:10 pm

    Exista un anumit descreierat, care, nu ramane doar la stadiul de descreierat, la el este ceva mai complex si, mult mai complicat – descreierarea se imbina perfect cu prostia, dar, nu e orice fel de prostie, ci, pe stil inflacarat. :) Nu se stie exact, daca “seful tampitilor” :) (auto)declarat fabuleaza cu scop sau, fara. :) ) Modul in care fabuleaza descreieratul te face sa crezi ca e implicat in politica, dar, el doar tine isonul uniunii segregatiilor romane, insa, modul lui de a expune lucrurile suna a extrema-dreapta, nicidecum de centru-stanga. :) Descreieratul asta, vorbeste sa se auda, dar, daca-l citesti te amuza rau, mai grav e, cand se uita unii in gura lui. Nu, nu vorbesc de postaci, multi la numar, si la fel de descreierati si, desigur, la fel de imbecili. Politica Plicusorului de Pantelimon :) e amuzanta, ii sugerez, ca ar avea ceva talent de Ferentari, s-ar potrivi in peisaj destul de bine, avand in vedere anumite practici, care, culmea, sunt puse in aplicare cu foarte multa usurinta si pe negandite de slugile din imprejurimile ceva mai indepartate. :) Pentru astfel de debili se recomanda spre consultare CP…cu captura pe ecran. :) )

    • Rosalul - 29.12.2016 la 5:13 pm

      Ne-am autosesizat, venim sa ridicam gunoiul, nu pentru orice groapa de gunoi, desigur. Chiajna scrie pe el. :)

      • Sa spunem...altfel - 29.12.2016 la 6:01 pm

        Ehhh, nici chiar asa, mai exista o varianta…la alegere. “Flit Jet” VS “KO Jet” :) Atentie, varianta poate fi (si) de 3 in 1. :)

        • Mihai - 05.01.2017 la 3:43 pm

          Vorbesti de noua varianta a “manelismului pe paine” practicat de Giurgea?

          • Marius - 05.01.2017 la 3:44 pm

            DA

  4. Pont(ica) - 27.12.2016 la 5:26 pm

    Gutunoiule, iti dau un pont de pomana. :) Agita-te, da din coate, hai…treaca de la mine, te poti da putin si cu capul de pereti, :) pentru vreun contract cu unele companii de prin Portul Constanta. Nu-ti spun care, trebuie sa te agiti si tu putin. :) Se schimba personalul de conducere intr-un stil…perfect pentru tine. :)

  5. Intrebare pentru Butunoiu - 13.12.2016 la 1:27 pm

    Pe o scara de la 1 la 10, cam cat de penal te consideri tu?

    • Raspuns - 13.12.2016 la 1:43 pm

      Nu cred ca-ti poate raspunde, chiar daca, ne-ar incanta un raspuns de genul: foarte mult, mult, asa si asa, putin, deloc. :) Ar fi autodenunt ce s-ar lasa cu autosesizari ( sau, macar, ar trebui) :)

  6. Cadrilaterul - 12.12.2016 la 11:41 am

    Gutunoi, pe tine nu te-a bagat nimeni, macar in Tribunal? Te vizualizez destul de clar pe “axa” bisnitar-borfas. :) )

    • fieraria lui Iocan - 13.12.2016 la 9:25 am

      anagajatii acestia sunt cei care au votat P$D duminica, e clar !

      • De la mine pentru tine - 13.12.2016 la 12:21 pm

        Citeste mai bine articolul, poate te “destepti”. Priveste partea buna a lucrurilor – intotdeauna e una -, ii poti folosi cum vrei tu, trebuie doar sa te duca indeajuns mintea sa-i (si) gasesti . Ceea ce, deseori, poate fi extrem de greu… :)

        • de la lume adunate si inapoi la lume date... - 13.12.2016 la 2:57 pm

          Controlând practic compania şi boardul, directorii au reuşit să domine şi adunările generale ale acţionarilor, luându‑şi partea când firmele au avut profit prin bonusurile legate de evoluţia acţiunilor, dar lăsând pierderile, atunci când au existat, pe seama acţionarilor. Preţul crizei a fost plătit de acţionari şi nu de directorii care au condus companiile şi băncile şi care de multe ori, prin deciziile luate, au accentuat criza sau chiar au provocat-o.

          De aceea, noile şi vechile generaţii din Occident încep să conteste capitalismul, care a adus mai mulţi bani doar clasei corporatiste de top, sărăcind în schimb acţionarii. De asemenea, ţările mai slabe din punct de vedere economic încep să ridice ziduri împotriva globalizării şi a investitorilor străini.

          este “copy-paste” din link ul evocat; in opinia mea votantii P$D au fost super motivate citit continutul articolului, de altfel o evidenta si partinitoare propaganda pro P$D

          • De la mine catre tine - 13.12.2016 la 4:09 pm

            Sa fim seriosi totusi, propaganda e in capul unora ce se ocupa cu asa ceva :) , mai putin acelora care le rad in fata propagandistilor…de toate felurile. :) A se vedea in ce fel de presa apare respectivul articol, cat si data articolului. Cat despre “copy-paste” sunt total de acord, nu e singurul ziar in care apare. :) ) Spor la “copy paste”, s-au cam uitat ghilimelele, ceea ce miroase a plagiat. :) Chiar daca se poarta, e de-a dreptul penal, recomandam, totusi, ca respectivii plagiatori sa silabiseasca destul de citet, altfel…nu prea se intelege ce spun prin “votantii P$D au fost super motivate citit continutul articolului” :)

            • de la lume adunate si inapoi la lume date... - 13.12.2016 la 4:23 pm

              votantii P$D au fost motivati de continutul / textul evocat in acel link; ZF a intrat in propaganda politica probabil in lipsa de alte venituri

              • De la mine catre tine - 13.12.2016 la 5:33 pm

                :)

              • De la mine catre tine - 13.12.2016 la 5:46 pm

                Or fi unii care iau painea de la gura altora, mai stii?!! Nu sunt singurii. :)

                • Presa independenta - 13.12.2016 la 5:58 pm

                  Mult mai senzationala este propaganda intre ei. Cand incepe e bine sa-i privesti, nu numai pe ei, ci, si la metodele folosite. Sa citez din clasicii contemporani: “Fac furori!” :)

                • De prin presa adunate si, nu numai - 13.12.2016 la 6:15 pm

                  Exact, asa gandesc unii. :)

              • Anonim - 13.12.2016 la 10:39 pm

                Ar fi bine daca P$D-istii ar avea asemenea viziune. :)

                • sunt multi si Prosti - 20.12.2016 la 3:46 pm

                  nu au Viziune !

                  • contract Bechtel - 28.12.2016 la 4:18 pm

                    si nu sunt singurii :) ) de obicei e bine sa stii cum sa le faci, daca totusi, te incumeti sa le faci :) altfel, se simte miros de ceva parnaie :) E bine, se gasesc destui de multi prosti, sustinatori. :)

                    • apolitic si independent - 28.12.2016 la 4:19 pm

                      Subscriu!

                  • Anonim - 28.12.2016 la 4:25 pm

                    unii nu au Viziune, in timp ce altii au viziuni :) ))

                    • ce poate fi mai fascinant de atat?!! - 28.12.2016 la 4:32 pm

                      si se bat cap in cap pentru ele, cand nu le reuseste, peretele e “loc de dat cu capul” :) )

                  • psihologie aplicata pe subiect combinata cu ceva psihologie inversa :) - 28.12.2016 la 4:50 pm

                    unii au o singura viziune, cum e sa ii faca pe unii, sa moara exact pe mintea lor :) In cele din urma, garantat, maimutele dovedesc ceea ce sunt de fapt. :)

  7. S. - 09.12.2016 la 8:43 pm

    Extrem de importantă, până în clipa în care găsesc pe altcineva. :D

    • M. - 09.12.2016 la 10:26 pm

      Din lac in put? :)

      • S. - 10.12.2016 la 1:48 am

        Important e, ca lacul sa aiba peste, ca sa ai ce pescui. :)

      • S.-ul original - 10.12.2016 la 12:43 pm

        În puțul întrebării. Scroll down și-o să-nțelegi.

        • S. - 10.12.2016 la 3:52 pm

          Din putul gandirii, scroll up si, poate intelegi si cealalta varianta. :)

  8. DanS - 09.12.2016 la 10:50 am

    Intelugenta, chiar si peste medie, este foarte buna in orice organizatie, cu conditia ca organizatia sa doreasca oameni inteligenți si sa stie sa ii folosească. In plus, mancatoria politica nu are ce cauta in schema daca vrem ca un om inteligent sa straluceasca.

    Problema este ca daca nu le dai ceva de facut pe masura inteligentei, se blazeaza, le descreste productivitatea si la un moment dat pleaca. La alta companie sau in alta tara.

    Dar, compania trebuie sa le dea ocazia sa vorbeasca, sa isi exprime ideile, sa contribuie.

    Iar eu, sincer, prefer oricand un om inteligent care este capabil sa invete si sa abordeze situatii noi pe cont propriu, fara supervizare, decat unul care cand iese din parametrii procedurii se opreste pentru ca nu stie ce sa faca.

    • alphas - 14.12.2016 la 11:15 am

      O organizatie cu un istoric rezonabil, un managment si, MAI ALES, care functioneaza dupa niste reguli, norme si proceduri bine gandite, verificate si corijate printr-o practica consistenta, nu are nevoie de prea multa inteligenta la nivele de executie si nici macar la nivelurile manageriale inferioare si medii. Nici macar la nivelul top managementului nu face bine un exces de inteligenta si de creativitate, care pot bulversa organizatiile.

      Am in preajma un manager mai mititel (sef unic de organizatie micuță, de putin peste 100 de angajati) care a spus ca principala calitate a unui angajat care reuseste sa-si duca sarcinile la capat si sa asigure succesul activitatilor organizatiei si progresul acesteia este ca pur si simplu sa-si stie si sa-si asume locul in cadrul organizatiei. Unei organizatii solid organizate, cu norme si proceduri validate in timp, ii sunt mult mai de folos angajati medii, care isi stiu, isi asuma si isi accepta locul in organizatie, decat angajati cu potential profesional si cu inteligenta extraordinare, care cred ca merita mai mult decat au efectiv.

      Dar, na, asta e parerea mea…

      • alphas - 14.12.2016 la 11:17 am

        un management bun vroaim sa zic

      • dans - 15.12.2016 la 6:31 pm

        Exact din cauza fenomenului pe care il descrii avem probleme asa de grave cu calitatea produselor si serviciilor in Romania. Avem manageri autoritari sau chiar autocrati, in fata carora nimeni nu are voi sa miste. Manageri care considera ca detin adevarul aboslut si nimeni, dar nimeni nu are dreptul sa vina cu idei care se departeaza de filozofia acestora, sau daca au asemenea tupeu sint maziliti scurt pe doi.

        Cand lucrezi la banda de asamblare sau ai o activitate normata, ceea ce spui are sens deoarece exista niste procese gandite, mai bine sau mai prost, sa genereze un anume rezultat.

        In schimb, cand lucrezi intr-un mediu cu variabilitate mare, precum servicii prestate la client, sau cand munca este creativa (IT, product creation & design), oamenii trebuie sa fie inteligenti, sa aiba experienta si sa se poata adapta contextului in care se afla. Si sa aiba initiativa.

        Orice manager pretinde conformare si procedurizare in asemenea activitati este un… Mai bine nu spun ce.

        Si ca sa revin la afirmatia din primul mesaj, prefer oricand sa lucrez cu un om inteligent, cu initiativa, caruia nu ii este teama sa vina cu idei noi. Cu asemenea oameni poti sa faci ceva interesant, te provoaca si ii provoci. Si de aici poate rezulta ceva fantastic.

        • alphas - 15.12.2016 la 8:26 pm

          Foarte scurt:
          1. In scenariul meu inclusiv pentru postul de manager exista o fisa a postului, cu sarcini explicite si proceduri de urmat. Deci, nu este un autocrat
          2. Din cateva intalniri (nu extrem de multe, e drept!) cu oameni din industriile “creayive”, am constatat ca doza de creativitate libera este extrem de restransa. Practic, inclusiv pentru componenta creativa exista proceduri, algoritmi etc.. Ceea ce pentru cineva care intelege creativitatea in maniera literar-artistica este socant. Inginerii care au facut cursuri de “Creatologie” sunt convins ca inteleg ce vreau sa spun.
          3. Am de o buna perioada de timp un contract de consultanta care vad ca imi tot este prelungit cu o organizatie marisoara (>1500 de angajati) care a intrat pe o traiectorie stabil ascendenta doar dupa ce cu cativa ani in urma procedurile interne au devenit dominante fata de relatiile informale (“naturale”) dintre angajati

  9. alphas - 08.12.2016 la 10:11 pm

    Mai exista si o alta fateta a situatiei: uneori se poate ca acel angajat sa fie pur si simplu nu doar mai inteligent si mai priceput decat cei aflati deasupra lui in ierarhia companiei, ci pur si simplu extrem de mult mai… Iar lucrul acesta – cu toata eventuala bunavointa si normalitate a conduitei celui in cauza si chiar in situatia in care omul transmite onest pe toate canalele (in mod evident si mai putin evident) ca nu este interesat de pozitia nici unuia dintre superiorii sai din firma – este de natura sa creeze frustrari. E ca si cum la un moment dat managerul firmei si-ar parca masina (sa zicem un Audi A4) in parcarea firmei, pe randul din fata, iar doua randuri mai in spate ar vedea parcat un BMW X7, cu jumatate de metru mai inalt decat toate masinile din jur.

    Exemplul meu poate duce cu gandul si la situatia unui “competent” care are mereu grija sa scoata in evidenta, ostentativ, “superioritatea” sa. Situatie din ce in ce mai frecventa, mai ales la angajatii foarte tineri.

  10. Mike B - 08.12.2016 la 5:40 pm

    Daca ar fi cautat un inginer pentru Head Office-ul din Suedia, acolo unde se scriu procedurile, ar fi cautat pe cineva de inteligenta medie?
    Profilul celui cautat depinde de unde este pozitia in “lantul alimentar”/food chain.

    Si asta merge interesant de bine cu concluziile unui precedent articol care spunea ca unii nu sint buni pentru pozitii in Romania dar sint buni in Occident :) )))

    • Florin - 08.12.2016 la 5:49 pm

      Mike, a zis George: era la inceputuri, inca nu descoperise ca in Romania personalitatea si inteligenta sunt mai importante decat pe-afara…si a mers pe mana suedezului…dupa asta nu l-au mai contactat :)

  11. Cui pe cui se scoate - 08.12.2016 la 2:29 pm

    Te pricepi, nimic de zis. :) Aberezi intr-un stil fantastic, pacat, mai sunt unii care te desfiinteaza. :)

  12. Nelu SM - 08.12.2016 la 10:11 am

    Este nevoie de oameni inteligenti in firme dar nu de asa de multi pe cat se crede.

Intrebari si comentarii


four + = 12